Thursday, 15 September 2011

Waste Landscape

WasteLandscape
WasteLandscape, A project by Elise Morin and Clémence Eliard
Waste Landscape is a monumental art work that takes up the “Halle d’Aubervilliers” 1000square meters in the CENTQUATRE, from the 21st of July to the 10th of september in Paris. “WasteLandscape” is a 500 square meters artificial undulating landscape covered by an armor of 65,000 unsold or collected CDs, which have been sorted and hand-sewn. It is well known that CDs are condemned to gradually disappear from our daily life, and to later participate in the construction of immense open-air, floating or buried toxic waste reception centers. Made of petroleum, this reflecting slick of CDs forms a still sea of metallic dunes: the art work’s monumental scale reveals the precious aspect of a small daily object. The project joins a global, innovative and committed approach, from its means of production until the end of its “life”.  WasteLandscape will be displayed in locations coherent with the stakes of the project: art role in society, raising consciousness to environmental problems through culture, alternative mode of production and valuation of district associative work and professional rehabilitation. Over the course of multiple exhibitions, WasteLandscape will go through quite a few transformations before being entirely recycled into polycarbonate. The roaming will allow both artists to pursue new awareness-raising activities. Clémence Eliard is an architect and Elise Morin is an artist, they work together since 2009. Waste landscape is at the crossroad of contemporary art, landscaping and environmental concerns. The installation has been developped by Elise Morin and Clemence Eliard in collaboration with the 104. The building has been refurbished by atelier Novembre: Marc Iseppi & Jacques Pajot.

بــحـــــــــــر الاســطــــوانـات

 طريقة غريبة للاستفادة من 65,000 اسطوانة قديمة

لا تشكل الاسطوانات المدمجة القديمة أي أهمية لنا عادةً، لكنها كانت ذات أهمية كبيرة للفنانة الفرنسية إيليس مورن لأنها وجدت لها استخادماً غير تقليدي , حوّلت إيليس مورن 65,000 اسطوانة إلى بحر لامع في معرض فني بفرنسا على مساحة 500 متر. تقول مورن أن هدفها من هذا العمل هو لفت انتباه العالم لمشكلة مصير الاسطوانات المدمجة التي بدأت تختفي من حياتنا، فقامت بعمل بحر ثابت من الرمال ,  قامت مورن بتشبيك هذه الاسطوانات مع بعضها البعض أولاً ثم قامت بوضعها على تلال منفوخة - أقيم هذا المعرض في فرنسا يوم 10 سبتمبر وييفترض أن تفتح الفنانة هذا المعرض في أماكن أخرى في العالم. وهذه مجموعة أخرى من الصور:







No comments:

Post a Comment